درمان زونا - An Overview

Wiki Article

افزایش مخالفت آمریکایی‌ها با جنگ در غزه؛ استعفا در وزارت خارجه در اعتراض به حمایت نظامی از اسرائيل

امروزه به خوبي مي‌دانيم که فشار روحي منجر به بروز واکنش “جنگ يا گريز” در بدن مي‌شود. معمولاً اين نوع واکنش هنگامي اتفاق مي‌افتد که ما با يک خطر بسيار جدي مواجه مي‌شويم، مثلاً هنگامي که در حال عبور از خيابان هستيم و ناگهان يک خودرو با سرعت به طرف ما مي‌آيد. در اين شرايط، سيستم عصبي خودگردان ما بدون آنکه ما اراده کنيم، فعال مي‌شود. در واقع سیستم عصبی خودگردان باعث روشن شدن سیستم هشدار یا وضعیت قرمز در بدن ما می‌شود. روشن شدن این وضعیت باعث فعال شدن غده آدرنال و ترشح هورمون آدرنالین به داخل جریان خون می‌شود. همچنین قلب شروع به ضربان بسیار شدید می‌کند تا خون را به سرعت به اندام‌ها و نقاط انتهایی بدن برساند تا ما بتوانیم در برابر عامل خطرناک بجنگیم و یا از آن فرار کنیم. در نتیجه این واکنش‌ها، فشار خون ما تا حد زیادی بالا می‌رود.

حملات هوایی اسرائیل در نوار غزه؛ هشدار نسبت به فروپاشی سیستم درمانی

در مراحل بعدی زندگی و با افزایش سن، ابتلا به زونا محتمل می‌شود زیرا سیستم ایمنی بدن شما به دلیل سن یا سایر شرایط پزشکی شروع به افت می‌کند و ویروس می‌تواند دوباره در بدن فعال و سپس ظاهر شود یا به عنوان چیزی به نام زونا نمود بیماری زونا تا چه زمانی واگیر دارد پیدا کند.

پوشش موضوعات روز و عبور آن از فیلتر تأیید پزشکی، مجله دکتردکتر را

از مشکلات دیگر افراد مبتلا به زونا، باقی‌ماندن جای زخم است. ممکن است، فرد در طول مدت بیماری به دلیل کلافگی از شدت التهابات و سوزش، مدام تاول را بخاراند.

سرویس هاقیمت خودرواطلاعات داروییقیمت طلا و سکهجدول مسابقات فوتبالقیمت دلارکالری مواد غذاییقیمت موبایلجدول پخش فوتبالقیمت تبلتنهج البلاغهتیتر روزنامه هاصحیفه سجادیه

بیماری زونا غالباً افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند را درگیر می‌سازد.

این ویروس در سیستم عصبی بدن پنهان می‌ شود و هنگامی كه سیستم ایمنی تضعیف می ‌شود خود را به شكل بیماری زونا نمایان می ‌كند.

تاول‌ها در بخش‌هایی از بدن مانند شکم، پشت، گردن و سینه ظاهر می‌شوند که توسط رشته‌های عصبی پوشش داده شده‌اند.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید قحطی غزه می‌تواند جنایت جنگی باشد

پزشکان دلیل اصلی ابتلا به زونا را سیستم دفاعی ضعیف می‌دانند. در نتیجه لازم است رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

با توجه به عود مکرر ضایعات جهت بررسی به متخصص پوست مراجعه کنید

تاول‌ها را غالبا می ‌توان‌ در ناحیه‌ قفسه‌ سینه‌ دید كه‌ البته‌ تنها در یك‌ طرف‌ بدن‌ گسترش‌ می ‌یابند. از علائم شایع این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Report this wiki page